slika

Veći broj godina objašnjavam razliku između komunikacije marketinških i PR odeljenja putem “propagandnih poruka” ili saopštenja, i dijaloga koji se ostvaruje na društvenim medijima. U poslednjih godinu dana sve češće čujem primere kompanija koje su imale neki problem online (obično Facebook komunikacija), i nakon toga su krenule u ozbiljnije usvajanje strategije online komunikacije.

Ispostavilo se da su kompanije koje koriste Internet u komunikaciji, ali i političari i političke partije veoma brzo shvatile najveći problem online komunikacije – dijalog sa osobama koje nemaju iste stavove kao kompanija ili političar/politička partija.

Od sada, pa na dalje, kada budem pominjao termin dijalog, obavezno ću napominjati da se u stvari radi o dijalogu između osoba sa različitim stavovima, jer kada osobe u djalogu imaju iste stavove – to je dobar start za vežbanje dvosmerne komunikacije, ali to nije pravi dijalog:

Dijalog znači SLUŠATI i ČUTI osobu koja ima drugačije stavove od vas, prihvatiti da postoje drugačiji stavovi, i kulturno nastaviti komunikaciju sa ozbiljnom mogućnošću prihavatanja drugačijih stavova, ako takvi stavovi imaju smisla.

Izgleda da određeni broj predstavnika domaće Internet zajednice ne shvata da dijalog ne znači komunikaciju sa istomišljenicima, odnosno da je za uspešan dijalog sa osobama koje ne razmišljaju na isti način kao većina kojoj se obraćate potrebna KULTURA (što se inače zove kultura dijaloga).

Znači, ne radi se o SVIM predstavnicima Internet zajednice, nego o određenom broju, a primere ovoga što navodim ćete moći da pročitate po linkovima u nastavku ovog teksta…

#DedaUp pozitiva, ali i negativa…

U petak 01. jula desio se stvarno važan masovni događaj za domaću Internet scenu – skup Twitter korisnika #DedaUp, koji je okupio sumarno preko sto osoba koje su se našle na Ušću u Beogradu.

Bio sam na tom događaju i definitivno mislim da je on veoma važan za dalji razvoj Interneta u Srbiji. Naravno, to ne znači da su svi oni koji su bili na ovom skupu (ogromna većina ga je ocenila kao potpuni uspeh – #epicwin) imali isto mišljenje.

Pojavio se blog post o ovom događaju sa drugačijim mišljenjem – i eto problem (pogledati komentare na taj tekst). Slični ispadi (različitih) pojedinaca su se  dešavali npr. i u slučajevima 365 lepih dana, ili slučaj B92 Vip Blog i BlogOpen:

  • Da li onoga ko drugačije razmišlja treba pljuvati i vređati?
  • Da li pljuvanje i vređanje može da se predstavi kao nedostatak kulture dijaloga sa osobama koje drugačije razmišljaju, i da li se izrečeni stav  može iskazati kulturnije?
  • Da li ovakva “kritika” drugačijeg mišljenja može da se izjednači sa diskriminacijom prema romima, gejevima (…), jer ja ovakvu “kritiku” drugačijeg mišljenja vidim kao diskriminaciju?
  • Kako ovakava komunikacija osobe sa manjiskim mišljenjem i napadima “onih drugih” sa većinskim mišljenjem izgleda osobama koji sve ovo posmatraju sa strane (a takvih je najviše)?
  • Zamislite da tako odreagujete online ka korisnicima firmi za koje radite, jer se ne slažete sa njihovim mišljenjem!

Savet: Ako ne znate da se kontrolišete u komunikaciji sa osobama koje imaju drugačije mišjenje (bez obzira kakvo je to mišljenje), odbrojte u sebi do 50, i nemojte javno ni reagovati…


Rating: 0.0/10 (0 glasova cast)


Pročitajte ostatak teksta

Pogledajte još tekstova od blogera: Dragan Varagic Blog

  Najnovije na Blogosferi

Koji su Sve Benefiti U?enja Stranog Jezika

Leto je savreno godinje doba za uivanje, to je istina. Tako?e je istina da je grad u toku leta maltene prazan, doga?anja, odnosno distrakcija je ...

pročitajte celu vest
09.10.2018 0:10:09

kategorija:Internet

Komentariši

  Blogosfera Info Box

Blogosfera ima ukupno

4638 postova